13 Δεκ 2016

Θεμελιώθηκε το Πέμπτο Νηπιαγωγείο Σίνδου

Η θεμελίωση του 5ου Νηπιαγωγείου Σίνδου με βιοκλιματικά χαρακτηριστικά, στην οδό Κωστή Παλαμά, πραγματοποιήθηκε σήμερα στις 11 το πρωί από τον Δήμαρχο Δέλτα Ευθύμιο Θ. Φωτόπουλο, ο οποίος ενημερώθηκε από τον ανάδοχο για την πορεία του έργου.

Πρόκειται για ισόγειο νηπιαγωγείο, συνολικού εμβαδού 351,76 τ.μ. Θα περιλαμβάνει αύλειο χώρο, με ανατολικό & νότιο προσανατολισμό. Επίσης, 2 αίθουσες διδασκαλίας, χώρος ανάπαυσης, χώρος νηπιαγωγών, αποθήκη, τραπεζαρία, κουζίνα, πολυδύναμος χώρος εισόδου, λεβητοστάσιο, αντλιοστάσιο και χώροι WC νηπίων και ΑΜΕΑ. Θα τοποθετηθεί σύστημα αντικεραυνικής προστασίας, ενώ θα υπάρχει χώρος με διάφορα όργανα και παιχνίδια παιδικής χαράς.
Παρόντες η Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Μ. Δημοπούλου, οι Αντιδήμαρχοι Βαλάντης Παπαγεωργίου, Δημόκριτος Κηπουρός, Στέφανος Λιούλιας, οι Δημοτικοί Σύμβουλοι και πρόεδροι της Α’ βάθμιας και Β’ βάθμιας Γ. Αγγουράς και Κ. Δουζδαμπάνης αντίστοιχα, η Δημοτική Σύμβουλος Ελένη Μπαλογιάννη. Ο Δημοτικός Σύμβουλος Σπύρος Σταματάκης, ο Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Σίνδου Δημήτρης Γκαμανής, οι διευθυντές του 1ου και 2ου Δημοτικού Σχολείου Σίνδου κ. Μωυσής Τσιρίδης και Αργυρώ Γκόγκα.   

Στη δήλωσή του ο Δήμαρχος Δέλτα Ευθύμιος Φωτόπουλος τόνισε: «Χαίρομαι διότι στους δύσκολους οικονομικά καιρούς είμαστε από τους ελάχιστους δήμους που καταφέρνουμε να χτίζουμε σχολεία. Μετά το 4ο Γυμνάσιο Εχεδώρου στη Ν. Μαγνησία που ολοκληρώσαμε και τώρα εξοπλίζουμε με δαπάνες του Δήμου, μιας και το Υπουργείο Παιδείας αδρανεί, μετά την ένταξη στο ΕΣΠΑ του Λυκείου Διαβατών, σήμερα θεμελιώνουμε το 5ο Νηπιαγωγείο Σίνδου το οποίο σύντομα θα έχουμε την μεγάλη χαρά να το προσφέρουμε στην κοινωνία της Σίνδου.
Επίσης, ολοκληρώνεται η ανέγερση του 3ου Νηπιαγωγείου και βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργασίες για το 2ο Δημοτικό στη Ν. Μαγνησία, ενώ δημοπρατείται το έργο ολοκλήρωσης του παλαιού Παιδικού Σταθμού στη Σίνδο. Προετοιμάζουμε, τέλος, έργα και σε άλλα σχολεία όπως το ΕΠΑΛ Χαλάστρας και το 3ο Δημοτικό Διαβατών.
Ως διοίκηση του Δήμου Δέλτα καταβάλλουμε μεγάλες προσπάθειες ώστε να καλύψουμε τις ανάγκες σχολικής στέγης. Γιατί οι ανάγκες της κοινωνίας δε σταματούν παρά την κρίση κι αυτό καλό είναι να το έχουν κατά νου οι αρμόδιοι. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο ζητούμε από την πολιτική ηγεσία, μέσω του συλλογικού μας οργάνου, της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας, αλλαγή λογικής στη χρηματοδότηση της σχολικής στέγης η οποία θα περιλαμβάνει την επαναπροκήρυξη του ΣΔΙΤ Κεντρικής Μακεδονίας για την κατασκευή σχολικών κτιρίων, την ανακατανομή του αναθεωρημένου ΕΣΠΑ για το 2017 με πιστώσεις υπέρ των ΠΕΠ Περιφερειών για την αντιμετώπιση θεμάτων σχολικής στέγης, τη λήψη δανείου από τις «Κτιριακές Υποδομές α.ε.» (διάδοχο του ΟΣΚ ), την πρόβλεψη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ειδικών κονδυλίων για κατασκευή σχολείων».

Στο κτίριο του 5ου Νηπιαγωγείου έχει γίνει μελέτη ενεργειακής απόδοσης για την ελαχιστοποίηση, κατά το δυνατόν, της κατανάλωσης ενέργειας για τη σωστή λειτουργία του κτηρίου μέσω :
·         του βιοκλιματικού σχεδιασμού του κτηριακού κελύφους, αξιοποιώντας τη θέση του κτηρίου ως προς τον περιβάλλοντα χώρο, την ηλιακή διαθέσιμη ακτινοβολία ανά προσανατολισμό όψης, κ.ά,
·         της θερμομονωτικής επάρκειας του κτηρίου με την κατάλληλη εφαρμογή θερμομόνωσης στα αδιαφανή δομικά στοιχεία αποφεύγοντας κατά το δυνατόν τη δημιουργία θερμογεφυρών, καθώς και την επιλογή κατάλληλων κουφωμάτων, δηλαδή συνδυασμό υαλοπίνακα, αλλά και πλαισίου,
·         της επιλογής κατάλληλων ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων υψηλής απόδοσης, για την κάλυψη των αναγκών σε θέρμανση, ψύξη, κλιματισμό/αερισμό, φωτισμό, ζεστό νερό χρήσης με την κατά το δυνατόν ελάχιστη κατανάλωση (ανηγμένης) πρωτογενούς ενέργειας.
·         της χρήσης τεχνολογιών ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (Α.Π.Ε.) με ηλιοθερμικά συστήματα (θέρμανση ζεστού νερού χρήσης μέσω ηλιακών συστημάτων)
·         της χρήσης φυσικού αερίου για την θέρμανση του κτιρίου και ζεστού νερού χρήσης καθώς και
·         της εφαρμογής διατάξεων αυτομάτου ελέγχου της λειτουργίας των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, για τον περιορισμό της άσκοπης χρήσης τους.